Tuoretuotteiden kotiinkuljetus: 19.06.-23.07. tehdyt tilaukset elokuun (06.08.) jakoon ja 24.07.-20.08. tehdyt tilaukset syyskuun (03.09.) jakoon

Toimitusehdot


Toimitus ja toimituskulut

Käytämme verkkokaupassa useita erilaisia toimitustapoja. Toimitustavat ja hinnat saattavat vaihdella tuotteiden painon, määrän ja mittojen mukaan. Kaikki toimitustavat eivät välttämättä ole käytettävissä kaikissa tuotteissa.

Näet verkkokaupan kassalla ajantasaisen tiedon toimituksen hinnasta ja tilaukseen käytettävissä olevista toimitustavoista. Valitun toimitustavan toimituskulut lisätään aina ostoskorin summaan. Toimitamme tilauksen valitsemallasi toimitustavalla.

Ulkopuolista kuljetusyritystä (kuten Posti ja Matkahuolto ym. vastaavat) käytetään kun asiakas on tällaisen toimitustavan valinnut. Myyjän vastuu tuotteiden toimituksesta päättyy kun lähetys on luovutettu kuljetusyritykselle. Tästä eteenpäin toimitusvastuu on kuljetusyrityksellä, sen omien käyttö- ja toimitusehtojen mukaisesti.


Erityisehdot - Kotiinkuljetus kestotilauksena

Toimitustapaan "Kotiinkuljetus - Kestotilaus" sisältyy toimitus myyjän toimesta asiakkaan tilatessaan antamaansa osoitteeseen kerran kuukaudessa joka kuukauden ensimmäinen tiistai kello 16.00-21.00 välillä niin kauan kuin kestotilaus on voimassa.

Jos toimitusta ei asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. puutteellisten toimitusohjeiden johdosta) voida tehdä, myyjä pidättää oikeuden olla toimittamatta kyseiseen toimitukseen liittyviä tuotteita asiakkaalle. Ensisijaisesti tällaisissa tapauksissa myyjä kuitenkin säilyttää asiakkaan kyseisen toimituskertaan tilatut tuotteet asianmukaisesti toimitiloissaan ja pyrkii sopimaan asiakkaan kanssa noudon tai toimituksen erikseen sovitusti. Jos toimitusta ei asiakkaasta johtuvasta syystä voida tehdä toistuvasti, Satohuone pidättää oikeuden irtisanoa kestotilaussopimuksen välittömästi.

Kotiinkuljetuspalvelun tilausohjeissa asiakasta pyydetään antamaan tarvittavat toimitusohjeet sekä suostumuksen tuotteiden jättämiseen asunnon oven taakse jos toimitusta ei päästä tekemään henkilökohtaisesti esimerkiksi asiakkaan poissaolon johdosta. Mikäli suostumusta ei ole annettu, tuotteita ei jätetä oven taakse. Kerrostalojen ulko-oville tai vastaaviin paikkoihin ei jätetä tuotteita, vaan ainoastaan asuntojen oville tai erikseen sovittuun soveltuvaan paikkaan, mikäli suostumus on annettu. Myyjä ei vastaa tuotteiden säilyvyydestä, kunnosta, asiakkaalle asti päätymisestä tai mistään kyseisten tuotteiden tai niiden jättämisen aiheuttamista seurauksista sen jälkeen, kun tuotteet on asiakkaan suostumuksella jätetty oven taakse tai sovittuun soveltuvaan paikkaan. Asiakkaalle pyritään ilmoittamaan heti, kun tuotteet on jätetty oven taakse, mutta siihen ei myyjällä ole velvoitetta.

Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Valittu toimitustapa ja tilauksen sisältö vaikuttavat toimituskuluihin. Erikseen muutetuissa ja laskulla maksettavissa tilauksissa pätevät samat toimituskulut ja niiden muuttuminen tilauksen sisällön mukaan kuin verkkokaupassa tehdyissä tilauksissa.

Jos tehtyjä tilauksia ei voida Satohuoneesta johtuvista syistä toimittaa (esimerkiksi tuotteiden loppuessa varastosta), asiakas on oikeutettu hyvitykseen maksamistaan tuotteista, joita ei voida toimittaa. Asiakkaan kanssa voidaan sopia erityisjärjestelyistä, kuten korvaavista tuotteista tai vaihtoehtoisista toimitusajoista, mikäli asiakas tähän suostuu.


Kestotilauksen muuttaminen ja tauottaminen

Asiakas voi milloin tahansa muuttaa kestotilauksensa ("Kotiinkuljetus - Kestotilaus") sisältöä tai tauottaa sen muutospyynnöllä. Muutospyyntö tulee tehdä kirjallisesti tekstiviestitse, sähköpostitse tai Satohuoneen verkkosivujen (www.satohuone.fi) yhteydenottolomakkeen avulla. Muutospyynnön voi tehdä vapaamuotoisesti, ja sitä tehdessä asiakkaan on annettava nimensä, toimitusosoitteensa ja tarvittaessa tilausnumeronsa, jotta muutokset saadaan kohdistettua oikeaan tilaukseen. Asiakkaan on myös selkeästi ilmoitettava, miten hän haluaa muuttaa tilaustaan, tai mille ajalle hän haluaa tauon tilaukseensa (määrittelemätön, toistaiseksi voimassa oleva tauko on myös sallittu). Tilauksen voi muuttaa myös tekemällä verkkokaupassa uuden tilauksen samoilla asiakastiedoilla. Tällöin vanha tilaus korvataan automaattisesti uudella, ja seuraavasta toimituksesta ei lähetetä laskua sillä se maksetaan jo verkkokaupassa. Muutetuissa tilauksissa pätevät samat hinnat, toimituskulut, toimituskulujen ehdot ja toimitusehdot kuin verkkokaupassa. Muutospyynnön voi tehdä milloin tahansa, mutta vain 14 vuorokautta ennen seuraavaa toimituspäivää tehdyt muutokset ehtivät päivittyä seuraavaan toimituspäivään. Muutospyynnön toteutumisviive on siis 14 vuorokautta. Laskutus päivitetään automaattisesti asiakkaan pyytämien tuotemuutosten mukaisesti. Tauon aikana ei tehdä toimituksia tai veloiteta asiakasta.


Erityisehdot - Noutotuotteet

Tekemällä tilauksen verkkokaupassa asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut.

Verkkokaupasta tilatut noutotuotteet on noudettava näiden käyttöehtojen, sekä kyseisen noutotuotteen tuotesivujen ohjeiden mukaisesti. Tuotteet tulee noutaa asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamana aikana kyseisen tuotteen tuotesivun ohjeissa ilmoitetusta paikasta (esimerkiksi Satohuoneen piha-alueelta). Myyjä vastaa tuotteiden järjestämisestä noutopaikkaan niin että tuotteet ovat noudettavissa sovittuna aikana. Mikäli tämä ei myyjän toimesta onnistu, myyjä sopii asiakkaan kanssa vaihtoehtoisesta noutoajasta tai tuotteiden maksun hyvityksestä.

Mikäli asiakas ei nouda tuotteita sovittuna aikana, myyjä pyrkii ensisijaisesti sopimaan asiakkaan kanssa toisen noutoajan tuotteille. Piha-alueelle noudettavaksi jätettyjä tuotteita ei säilytetä noutopaikassa sovitun noutoajan jälkeen, vaan on sovittava uusi noutoaika, jolloin myyjä vastaa tuotteiden järjestämisestä noutopaikalle sovituksi ajaksi. Jos toista noutoaikaa ei saada sovittua tai asiakas ei vastaa yhteydenottoihin kohtuullisessa ajassa, tuotteet palautuvat myyntiin eikä maksua palauteta. Asiakkaan vastuulla on oikeiden tuotteiden ja tuotemäärien noutaminen, kun nouto tapahtuu omatoimisesti esimerkiksi Satohuoneen piha-alueelta. Myyjä pyrkii merkitsemään noudettavat tuotteet mahdollisimman selkeästi esimerkiksi nimilapuilla.


Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat voidaan ilmoittaa tuotteiden tiedoissa. Pyrimme aina toimittamaan kaikki tilaukset mahdollisimman nopeasti, mutta toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain.

"Kotiinkuljetus - Kestotilaus" -toimitustavan toimitusaika on joka kuukauden ensimmäinen tiistai kello 16.00-21.00 välillä (verkkokaupassa myös ns. "jakopäivä"), ja vastaavasti "Kotiinkuljetus - Kertatilaus" -toimitustavan toimitusaika on seuraava jakopäivä johon on yli 14vrk tilauksen tekemisestä. Kyseinen toimituksen kellonaika on suuntaa-antava ja myyjä pidättää oikeuden poiketa mainitusta aikavälistä. Asiakkaalle lähetetään toimitusta edeltävän päivän aikana tekstiviestitse muistutus tulevasta toimituksesta, sekä tarkennettu toimitusaika-arvio. Arvio ei sopimuksellisesti sido tarkempaan toimitusaikatauluun, vaan toimii ainoastaan arviona. Asiakkaalle ilmoitetaan puhelimitse tai sähköpostitse, mikäli toimitusaika poikkeaa huomattavasti mainitusta aikavälistä. Mahdollisesti ennalta tiedetyt poikkeavat toimitusajat toimituspäiviin tai toimituspäivän kellonaikoihin liittyen ilmoitetaan verkkokaupan sivuilla erikseen. Asiakkaan kanssa voidaan sopia erillisistä toimitusajoista tai -järjestelyistä molempien osapuolten siihen suostuessa.