20.07.-23.08. tehdyt tilaukset syyskuun (06.09.) jakoon ja 24.08.-20.09. tehdyt tilaukset lokakuun (04.10.) jakoon

Käyttöehdot

Toimitus- ja käyttöehdot


Yleistä

"Satohuone" on Satohuoneen ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteita myy:

Satohuone

Y-tunnus: 3242219-5

Postiosoite: Tornimäenkatu 9 B 26, 33560 Tampere

Puhelinnumero: 0451350206


Satohuone 3242219-5 (jäljempänä verkkokauppa tai Satohuone) myy verkkokaupassa tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.


Seuraavat ehdot koskevat kestotilaustuotteiden tilaamista, noutotuotteiden ehdot löytyvät erikseen käyttöehtojen lopusta.


Tilaaminen ja maksaminen

Tekemällä tilauksen verkkokaupassa asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut.

Maksamalla verkkokaupan ostokset tarjotuilla maksutavoilla, asiakas sitoutuu saman tilauksen tilaamiseen säännöllisesti kuukausittain (kestotilauksena). Kestotilaus on voimassa toistaiseksi. Kestotilauksen kuukausihinta on verkkokaupassa tehdyn ja maksetun tilauksen hinta (sisältäen verkkokaupan kassalla lasketut mahdolliset toimituskulut). Kotiinkuljetus kestotilauksella -palvelu on käytössä Tampereella. Jos asiakas syöttää tilaustietoihin postinumeron, joka kuuluu toimitusalueeseen, toimitustapa tulee näkyviin ja valittavaksi. Jos asiakkaan osoite ei kuulu toimitusalueeseen, kotiinkuljetuspalvelua ei tule kassalle näkyviin eikä tilausta voi tehdä.

Myöhemmät kestotilauksen maksut veloitetaan sähköpostiin lähetettävillä laskuilla. Laskutus on asiakkaalle lisäkuluton maksutapa. Laskut lähettää Satohuone Holvi-yritystilipalvelun kautta. Sähköpostilaskun lähettäjän nimenä näkyy "Holvi.com" ja lähettäjän sähköpostiosoitteena näkyy "invoices@holvi.com". Laskujen maksuaika on 14 vuorokautta laskun päiväyksestä. Laskut tulee maksaa laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä. Maksamattomista laskuista lähetetään asiakkaalle kehote laskun maksamiseen. Jos laskua ei tästä huolimatta makseta, lähetetään virallinen maksumuistutus. Virallisen maksumuistutuksen yhteydessä voidaan periä korkolain mukainen viivästyskorko sekä huomautusmaksu. Mikäli laskua ei maksukehotuksesta huolimatta makseta, Satohuone voi siirtää saatavan perintään. Satohuone pidättää oikeuden olla toimittamatta tilattuja tuotteita, ja irtisanoa kestotilaussopimuksen välittömästi, jos laskuja ei ole maksettu eräpäivään mennessä. Irtisanominen ei vapauta asiakasta maksamattomista laskuista. Mikäli asiakas on maksanut enemmän kuin laskuun on merkitty, siirretään liikasuoritus vähennettäväksi seuraavan tilausjakson (kuukausi) hinnasta tai se palautetaan asiakkaalle niin sovittaessa.

Jos asiakas muuttaa erikseen tilausta, hinta päivittyy muutosten mukaisesti. Tilausta muutettaessa voimassa ovat samat hinnat kuin verkkokaupassa, mukaanlukien toimituskulut ja niiden määräytymisen perusteet.


Maksuvälittäjän (Visma Pay) ehdot:

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. 

OP Lasku - Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku


Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta


Toimitus ja toimituskulut

Toimitustapana on vain kotiinkuljetus kestotilauksella -palvelu. Toimitustapaan sisältyy toimitus asiakkaan tilatessaan antamaansa osoitteeseen kerran kuukaudessa joka kuukauden ensimmäinen tiistai kello 16.00-21.00 välillä niin kauan kuin kestotilaus on voimassa.

Jos toimitusta ei asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. puutteellisten toimitusohjeiden johdosta) voida tehdä, Satohuone pidättää oikeuden olla toimittamatta kyseiseen toimitukseen liittyviä tuotteita asiakkaalle. Ensisijaisesti tällaisissa tapauksissa Satohuone säilyttää asiakkaan kyseisen toimituskertaan tilatut tuotteet asianmukaisesti toimitiloissaan ja pyrkii sopimaan asiakkaan kanssa noudon tai toimituksen erikseen sovitusti. Jos toimitusta ei asiakkaasta johtuvasta syystä voida tehdä toistuvasti, Satohuone pidättää oikeuden irtisanoa kestotilaussopimuksen välittömästi.

Tilausohjeissa asiakasta pyydetään antamaan tarvittavat toimitusohjeet sekä suostumuksen tuotteiden jättämiseen asunnon oven taakse jos toimitusta ei päästä tekemään henkilökohtaisesti esimerkiksi asiakkaan poissaolon johdosta. Mikäli suostumusta ei ole annettu, tuotteita ei jätetä oven taakse. Kerrostalojen ulko-oville tai vastaaviin paikkoihin ei jätetä tuotteita, vaan ainoastaan asuntojen oville tai erikseen sovittuun soveltuvaan paikkaan, mikäli suostumus on annettu. Satohuone ei vastaa tuotteiden säilyvyydestä, kunnosta, asiakkaalle asti päätymisestä tai mistään kyseisten tuotteiden tai niiden jättämisen aiheuttamista seurauksista sen jälkeen, kun tuotteet on asiakkaan suostumuksella jätetty oven taakse tai sovittuun soveltuvaan paikkaan. Asiakkaalle pyritään ilmoittamaan heti, kun tuotteet on jätetty oven taakse, mutta siihen ei Satohuoneella ole velvoitetta.

Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Valittu toimitustapa ja tilauksen sisältö vaikuttavat toimituskuluihin. Erikseen muutetuissa ja laskulla maksettavissa tilauksissa pätevät samat toimituskulut ja niiden muuttuminen tilauksen sisällön mukaan kuin verkkokaupassa tehdyissä tilauksissa.

Jos tehtyjä tilauksia ei voida Satohuoneesta johtuvista syistä toimittaa (esimerkiksi tuotteiden loppuessa varastosta), asiakas on oikeutettu hyvitykseen maksamistaan tuotteista, joita ei voida toimittaa. Asiakkaan kanssa voidaan sopia erityisjärjestelyistä, kuten korvaavista tuotteista tai vaihtoehtoisista toimitusajoista, mikäli asiakas tähän suostuu.k


Toimitusaika

Kotiinkuljetus kestotilauksella -toimitusvaihtoehdon toimitusaika on joka kuukauden ensimmäinen tiistai kello 16.00-21.00 välillä (verkkokaupassa myös ns. "jakopäivä"). Kyseinen toimituksen kellonaika on suuntaa-antava ja Satohuone pidättää oikeuden poiketa mainitusta aikavälistä. Asiakkaalle lähetetään jokaista toimitusta edeltävän päivän aikana tekstiviestitse muistutus tulevasta toimituksesta, sekä tarkennettu toimitusaika-arvio. Arvio ei sopimuksellisesti sido tarkempaan toimitusaikatauluun, vaan toimii ainoastaan arviona. Asiakkaalle ilmoitetaan puhelimitse tai sähköpostitse, mikäli toimitusaika poikkeaa mainitusta aikavälistä. Mahdollisesti ennalta tiedetyt poikkeavat toimitusajat toimituspäiviin tai toimituspäivän kellonaikoihin liittyen ilmoitetaan verkkokaupan sivuilla erikseen. Asiakkaan kanssa voidaan sopia erillisistä toimitusajoista tai -järjestelyistä molempien osapuolten siihen suostuessa.


Tilauksen muuttaminen ja tauottaminen

Asiakas voi milloin tahansa muuttaa kestotilauksensa sisältöä tai tauottaa sen muutospyynnöllä. Muutospyyntö tulee tehdä kirjallisesti sähköpostitse tai Satohuoneen verkkosivujen (www.satohuone.fi) yhteydenottolomakkeen avulla. Muutospyynnön voi tehdä vapaamuotoisesti, ja sitä tehdessä asiakkaan on annettava nimensä, toimitusosoitteensa ja tilausnumeronsa, jotta muutokset saadaan kohdistettua oikeaan tilaukseen. Asiakkaan on myös selkeästi ilmoitettava, miten hän haluaa muuttaa tilaustaan, tai mille ajalle hän haluaa tauon tilaukseensa (määrittelemätön, toistaiseksi voimassa oleva tauko on myös sallittu). Tilauksen voi muuttaa myös tekemällä verkkokaupassa uuden tilauksen samoilla asiakastiedoilla. Tällöin vanha tilaus korvataan automaattisesti uudella, ja seuraavasta toimituksesta ei lähetetä laskua sillä se maksetaan jo verkkokaupassa. Muutetuissa tilauksissa pätevät samat hinnat ja toimituskulut ja toimituskulujen ehdot kuin verkkokaupassa. Muutospyynnön voi tehdä milloin tahansa, mutta vain 14 vuorokautta ennen seuraavaa toimituspäivää tehdyt muutokset ehtivät päivittyä seuraavaan toimituspäivään. Muutospyynnön toteutumisviive on siis 14 vuorokautta. Laskutus päivitetään automaattisesti asiakkaan pyytämien tuotemuutosten mukaisesti. Tauon aikana ei tehdä toimituksia tai veloiteta asiakasta.


Peruutusehdot

Kuluttajansuojalain mukaista 14 vuorokauden peruutusoikeutta ei sovelleta Satohuone-verkkokauppaan, sillä kaikki tilattavat tuotteet ovat lain poikkeuskohdan mukaisia eli helposti pilaantuvia ja/tai elintarvikkeita.

Asiakas voi kuitenkin milloin tahansa irtisanoa tekemänsä kestotilauksen ("kotiinkuljetus kestotilauksella"). Peruuttaminen tulee tehdä kirjallisesti sähköpostitse tai Satohuoneen verkkosivujen (www.satohuone.fi) yhteydenottolomakkeella. Peruutuksen voi tehdä vapaamuotoisesti, ja peruutusta tehdessä asiakkaan on annettava nimensä, toimitusosoitteensa ja tilausnumeronsa, jotta tilauksen peruuttaminen saadaan kohdistettua oikein. Tilauksen irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisajan aikana erääntyvät maksut veloitetaan sopimuksen mukaisesti. Irtisanomisaikana tehtävät toimitukset toimitetaan sopimuksen mukaisesti, ellei asiakkaan kanssa sovita toisin. Irtisanomisajan päätyttyä kestotilaussopimus päättyy automaattisesti ja laskutus katkaistaan. Jos asiakas peruuttaa kestotilauksensa 14 vuorokautta ennen seuraavaa toimituspäivää, kyseisen toimituksen maksua ei veloiteta ja mahdollisesti jo suoritettu seuraavaa toimitusta koskeva maksu hyvitetään asiakkaalle.


Palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta tilattavien tuotteiden luonteen (helposti pilaantuvat, elintarvikkeet) johdosta.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Asiakkaan on pystyttävä näyttämään, että tuote on ollut virheellinen jo sen saapuessa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.


Asiakaspalvelu

Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelun sähköpostiosoite: antti@satohuone.fi ja puhelinnumero: 0451350206.


Noutotuotteiden ehdot:

Tekemällä tilauksen verkkokaupassa asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Noutotuotteet eivät kuulu kotiinkuljetuspalvelun piiriin, eli tekemällä tilauksen (vain) noutotuotteista verkkokaupassa, asiakas sitoutuu vain kertaluontoiseen ostokseen. Verkkokaupasta tilatut noutotuotteet on noudettava näiden käyttöehtojen, sekä kyseisen noutotuotteen tuotesivujen ohjeiden mukaisesti. Tuotteet tulee noutaa noutoaikana perjantaisin kello 15-17 välillä, tai erikseen sovittuna aikana. Mikäli asiakas ei nouda tuotteita noutoaikana tai erikseen sovittuna aikana, tuotteet palautuvat myyntiin, eikä maksua palauteta. Ensisijaisesti pyritään aina kuitenkin järjestämään vaihtoehtoinen aika noudolle asiakkaan kanssa.

Noutotuotteita koskevat näissä ehdoissa aiemmin mainitut kohdat "Maksuvälittäjän (Visma Pay) ehdot", "Palautusoikeus" sekä "Asiakaspalvelu".